۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۳۱

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد:

۱۰۶ میلیارد تومان صرف مبارزه با آفت پروانه برگ خوار بلوط شد

۱۰۶ میلیارد تومان صرف مبارزه با آفت پروانه برگ خوار بلوط  شد

یاسوج- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: هزینه مبارزه با آفت پروانه برگ خوار بلوط، در سال گذشته ۱۰۶ میلیارد تومان برآورد شد که این هزینه در سال جاری دوبرابر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جاوید بخت ظهر چهارشنبه در نشست پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای مبارزه تاکنون چهار تن پودر بی تی آماده شد که در زمان لازم کار محلول پاشی آغاز می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: تا شهریور ماه سال جاری یک درصد اراضی استان حدنگاری شد.

زمان خوب افزود: این میزان در چهار ماه به ۱۶ درصد افزایش یافت.

وی بیان داشت: تا پایان اسفند ماه ۲۰ درصد اراضی استان حدنگاری می‌شود و در این طرح هزینه سند مالکیت برای مردم مقرون به صرفه است هزینه نقشه برداری رایگان و هزینه سند مالکیت یک هکتار حدود ۱۵۱ هزار تومان است.

خوب تصریح کرد: اراضی کشاورزی استان ۱۷۵ هزار هکتار است که حدود ۲۷ هزار هکتار آن سند مالکیت خورده است و بیشترین حدنگاری در شهرستان بویراحمد است.

کد خبر 5722635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • افشین شعبانی IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
      0 0
      واقعا جای بسی تاسف هست که بدون اطلاع از عواقب کاری، اقدام به انجام دادن آن کرد،،، باکتری بی تی که میتونه خسارات زیادی رو به وجود بیاره، میتونه بقیه حشرات مفید و حتی دشمنان طبیعی آفات دیگه ای رو از بین ببره و فاجعه جدید رو به وجود بیاره، داره با این شدت و با این همه هزینه محلول پاشی میشه،